Главная > Законодательство > Нормы пожежної безпеки для пасажирських вагонів

11. Вимоги щодо забезпечення безпечних умов евакуації пасажирів

11.1. Під час виконання КВР, КРП, КР-2М і КР-2 пасажирські вагони повинні обладнуватись додатковими аварійними виходами. Кількість (не менше чотирьох) і розташування аварійних виходів мають забезпечувати завершення евакуації людей до настання гранично допустимих значень небезпечних факторів пожежі. В обов’язковому порядку аварійні виходи повинні влаштовуватись:
для купейного вагона – через віконні отвори у третьому та шостому пасажирських купе та в коридорі напроти них;
для вагона не купейного типу - через віконні отвори у третьому та шостому пасажирських відділеннях та напроти них.
Допускається влаштовувати більшу кількість аварійних виходів за погодженням із замовником.
Під час будування нових вагонів аварійні виходи через віконні отвори повинні влаштовуватись у кожному пасажирському купе та не менше двох у коридорі - для вагонів купейного типу та не менше чотирьох (по два з кожного боку) – для вагонів відкритого типу.
Для вагонів спеціального призначення, не призначених для масових перевезень пасажирів, наявність, кількість і місце знаходження аварійних виходів визначаються замовником.
Аварійні виходи через віконні отвори можуть влаштовуватись або шляхом виймання склопакета зусиллям, що не перевищує 200 Н (20 кгс) при незмінному положенні каркаса вікна або шляхом руйнування скла за допомогою спеціального молотка, що повинен розміщуватись біля кожного аварійного виходу.
Інформація для пасажирів про місцезнаходження додаткових аварійних виходів у вагонах має бути розміщена поблизу цих виходів у доступних місцях у вигляді відповідних написів чи графічних зображень.
При проведенні технічного обслуговування, а також під час підготовки вагонного парку до зимових і літніх перевезень слід перевіряти стан та можливість використання додаткових аварійних виходів.

11.2. Необхідний і розрахунковий час евакуації пасажирів повинні визначатися для кожної моделі пасажирського вагона відповідно до вимог додатка 2 до ГОСТ 12.1.004. При цьому розрахункова імовірність впливу небезпечних факторів пожежі на окрему людину за рік не повинна перевищувати допустиму (додаток 1).

11.3. У кожному вагоні на помітному місці має бути розміщено пам’ятку щодо забезпечення пожежної безпеки із зазначенням місць розміщення засобів гасіння пожежі та схеми евакуації пасажирів.

11.4. Килимові доріжки на шляхах евакуації в коридорах вагонів пасажирських поїздів повинні бути надійно закріплені за допомогою спеціальних пристосувань.

Директор Департаменту залізничного транспорту Міністерства транспорту та зв’язку  України

 

М.В.Макаренко

|1|2|3|4|5|6|7|8|9|10|11|12|13|14|15|16|17|18|