Главная > Законодательство > Нормы пожежної безпеки для пасажирських вагонів

9. Вимоги до систем пожежної сигналізації та передачі повідомлення про пожежу

9.1. Для забезпечення зв'язку „провідник - штабний вагон” всі вагони поїзда повинні бути оснащені портативними радіостанціями УКХ-діапазону. Оснащення пасажирських вагонів радіостанціями УКХ-діапазону для забезпечення радіозв’язку „штабний вагон - локомотив” проводиться власником у пунктах приписки вагонів під час постановки їх у поїзд.

9.2. Пасажирські вагони повинні обладнуватись системами автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення (далі - САПС), що мають державний сертифікат відповідності в системі УкрСЕПРО, здатними виявляти і сповіщати про ознаки пожежі в контрольованих приміщеннях.

9.3. САПС повинна складатися з пожежних сповіщувачів, пожежного приймально-контрольного приладу (ППКП) і ліній зв'язку сповіщувачів із ППКП.

9.4. ППКП повинен відповідати вимогам ДСТУ EN 54-2:2003. ППКП повинен також видавати аварійну та діагностичну інформацію у мережу поїзної автоматизованої інформаційно-діагностичної системи (ПАІДС) на комп’ютер начальника поїзда (у разі прийняття замовником рішення про обладнання поїзда системою ПАІДС).

9.5. Пожежні сповіщувачі повинні реагувати на димові та (або) теплові ознаки пожежі.

9.6. Теплові пожежні сповіщувачі повинні  відповідати вимогам ДСТУ EN 54-5:2003.

9.7. Димові пожежні сповіщувачі повинні відповідати вимогам ДСТУ EN 54-7:2004.

9.8. Контрольовані приміщення, кількість, типи і межі спрацювання пожежних сповіщувачів, а також місця і способи розміщення сповіщувачів повинні вибиратись на стадії проектування вагона і підтверджуватись результатами випробувань на вагоні кожної моделі. В обов’язковому порядку пожежні сповіщувачі повинні встановлюватись в розподільчому електрощиті, службовому купе, купе відпочинку провідників, котельному відділенні, кожному пасажирському купе або відділенні та боковому коридорі або проході (не менше 2 на весь коридор).

9.9. Конструкція і виконання монтажу пожежних сповіщувачів на вагоні повинні забезпечувати їх легке знімання із застосуванням спеціального інструменту.

9.10. Обладнання вагонів системами автоматичної пожежної сигналізації повинно проводитись під час побудови та виконання ремонтів КВР, КРП, КР-2М, КР-2.

9.11. Технічне обслуговування систем автоматичної пожежної сигналізації у пасажирських вагонах, вагонах електропоїздів, дизель-поїздів та рейкових автобусах повинне здійснюватися організаціями, які мають ліцензію згідно з чинним законодавством.

9.12. У службовому приміщенні, де розміщено ППКП, для обслуговуючого персоналу повинна бути розміщена пам’ятка про порядок проведення тестування системи автоматичної пожежної сигналізації та порядок дій у разі її спрацювання (появи сигналу про пожежу або несправність).

|1|2|3|4|5|6|7|8|9|10|11|12|13|14|15|16|17|18|